tirsdag, august 15, 2006

Universitas Bergensis


De første to dagene av min nye tilværelse som student er over! Hittil har det gått i endeløs informasjon, ordning av praktiske ting og sosialt samvær.

Den første uken er fadderuken, og den har vært fin til nå. I går var jeg ute med min gruppe, vi møttes utenfor fotballpuben i sjutiden og dro derfra til en leilighet utenfor Nygårdsparken. Jeg var spent på kvelden i forkant, jeg hadde tidlig bestemt meg for å troppe opp med brus og godteri, hvilket jeg gjorde, mens de andre troppet opp med X antall øl og rusbrus.

Men til min store overraskelse var det ingen som påpekte det bortsett fra en kar jeg har fått god kontakt med, som lurte på om det var noe religiøst basert. Jeg sa som sant var at det var det strengt tatt ikke, men det var jo en strålende anledning til å snakke litt mer om kristendom. Det ble ikke mye der og da men i løpet av kvelden snakket vi to en del om kristendom, særlig gjennom emnene CS Lewis og JRR Tolkien.:)

I løpet av kvelden kom jeg ellers i god kontakt med mange av klassekameratene(og venninnene) mine, og vi pratet i vei om alt mellom himmel og jord. Det var en veldig hyggelig kveld(kanskje pga min lille bønn om det i det jeg kom inn døren, hvem vet?;)) og til min glede var det ingen som ble overdrevent fulle og alle var full av liv. Selvsagt, i en klasse av midtøstenstudenter var vi innom Israelsspørsmålet.;) Spennende! Vi var nok ikke alle enige, men spennende er det lell.;)

I dag var det så åpning av skoleåret i Grieghallen, som bestod av en kjedelig førstepart og en rasende morsom andredel!:D Traff mange kjente både i dag og i går og Bernt Stian har overbesvist meg forlengst om at dette semesteret kommer til å bli lettere enn jeg trodde.:p Men det tar seg vel altfor mye opp etter hvert tenker jeg...

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra du finner deg tilrette. Jeg begynner på skolen imorgen på tegne og malekurs.. Hehe..