fredag, august 11, 2006

The Turtles!


The Turtles... Jeg vil anta de fleste husker den serien. Da jeg var liten, ELSKET jeg den! Og selv i dag bringer den gode minner. I fjor skaffet jeg meg alle episodene av den gamle 80-tallsserien, og selv om kvaliteten er dårlig og den er tekstet på nederlandsk(men engelsk tale, så ikke noe problem), så koser jeg meg storlig når jeg en sjelden gang ser en episode!:D

Noe ikke alle vet derimot, er at i 2003 så kom det en ny serie Turtles. Denne har jeg lenge vært skeptisk til, man skal jo helst ikke rote med gamle storheter...;)
Jeg har sett en episode av den nye serien, og det slo meg fort at noe var galt: Det var ikke èn Krang/ond superhjerne, men mange av dem! Det og en annen tegnestil gjorde meg raskt skeptisk.

Og det har jeg vært helt inntil i forigårs, for da kom jeg over en omtale av seriene på Wikipedia. Det viser seg at den nye serien for det første er dypere og mer mørk i tonen enn jeg visste, og den er mer tro til originalen i tegnet form. Mye av det vi så som barn var omskrivinger og totale forandringer av originalen, men den nye serien har altså lagt seg nærmere. Og jo mer jeg leste, jo mer interessert ble jeg i å sjekke ut denne nye Turtles-serien litt nærmere... Så det er mitt lille miniprosjekt nå, har funnet første sesong og anskaffer meg den i dette øyeblikk...! Er spent på hvorvidt jeg vil like det!:D

Ingen kommentarer: