tirsdag, januar 30, 2007

Howdy!


Det var det jeg sa fra starten av, jeg kom ikke til verken å huske eller få/ta meg tid til bloggen.;-) Blir sikkert noen sporadiske oppdateringer fra tid til annen håper jeg, men det er mye annet som er mye viktigere å gjøre fremover. Som for eksempel å studere. Er en liten måned inne i studieåret og ligger allerede bak i lesingen...:-S

Fagene jeg tar dette semesteret er MKU101, som er en innføring i tre av de fem fagdisiplinene studiet mitt består av, arkeologi, sosialantropologi og religionsvitenskap, og HIM101, som er en innføring i den fjerde disiplinen, historie. Det er ennå et år til jeg skal ta fatt på den femte, arabisk. Historie er som de som kjenner meg vet, et tema jeg interesserer meg for, og så langt kjenner jeg meg godt igjen i det vi lærer. Arkeologi, som vi har i MKU101 nå, er mindre interessant, men heldigvis ikke så ille som jeg trodde det ville bli. Ligger dog en og en halv bok i bakkant i lesingen(hvordan kan de finne på å forvente at jeg skal komme meg gjennom en 200+ siders bok i arkeologi gjennom 12.000+ år på engelsk til èn enkelt forelesning???), men jeg skal nok hente meg inn igjen på sikt...:-P

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det at du ikke oppdaterer bloggen din viser bare at du har et liv, Nikko! Og det er jo skjønner vi jo at du har:P Lykke til med lesing!

Anonym sa...

Hellohello Nikko!
Stå på med studiet :)
jehu! Du e bra! Håper det går fint i Bergen by!